افزونه جلالی را نصب کنید. 30 ذو القعدة 1443 Wednesday, 29 June , 2022
2
علی راستی/

چگونه یک سازمان شاد داشته باشیم

  • کد خبر : 46409
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۹
چگونه یک سازمان شاد داشته باشیم
ایجاد سازمان شاد برای خروج از هرگونه تنش ضروری به نظر میرسد.

به گزارش نسیم قائن ، امروزه با گسترش روزافزون فناوری اطلاعات وجایگزینی pc بجای انسانها از یک طرف و عدم ارائه خدمات face to face از طرف دیگر نگرانی های زیادی در سازمانها ایجاد نموده است که میتوان مهمترین آنها رابشرح ذیل لیست نمود :
– عدم شناخت دوطرفه بین سازمان ومراجعین
– عدم همکاری بین همکاران سازمان
– توجه نداشتن به نیازهای روحی کارکنان
– نبود احساس همدلی وهماهنگی بین مراجعین وکارکنان
– خستگی ناشی از ساعتها کار با pc ونبود ساعتی برا ی استراحت
– احساس را نمی فهمد با کاهش مراجعین احساس ولذت با مردم بودن از بین می رود
– ایجاد جبهه روانی در بین کارکنان ومدیران
– توجه صرف به بهره وری کارکنان
لذا ایجاد سازمان شاد برای خروج از هرگونه تنش ضروری به نظر میرسد چه باید کرد :
الف : مد یران باید
Ø هر روز صبح به اتاق تک تک افراد رفته واز آنها وخانواده آنها احوالپرسی نمایید
Ø توجه روزانه به کارکنان وبررسی مشکلات آنها
Ø ساعتی با کارکنان را دور از هیاهوی کاری به سخن نشستن ودر صورت امکان چای یا قهوه میل کردن
Ø تقدیر از کارکنان به جهت انجام کارها حتی این کارها همان کارها روزمره باشد
Ø اطلاعات کافی در خصوص سازمان در اختیار آنها قراردادند
Ø تاکید براینکه کارکنان در اول باید امورات زندگی شخصی خود را بررسی ومشکلات را برطرف نمایند
Ø دیدار با خانواده های کارکنان
Ø افراد برتر را شناسایی وضمن تقدیر، از آنها بخواهیدکه به دیگران کمک کنند
Ø هر چند مدت جشنی بر گرفته وآنها را با خانواد ه دعوت کنید
ب: کارکنان
Ø کار را یک امر نشاط آور بدانید
Ø انجام امورات مردم را نعمت خدا برخود بدانید
Ø امورات خانواده خود را فدای سازمان نکنید
Ø به همسران و فرزندانتان بعنوان سرمایه دنیا وآخرت بنگرید
چند پیشنهاد ساده برای اینکه در سازمان خود شاد باشید:
– قدر شغل خود را بدانید و از آن سپاسگذار باشید .
– خوش بین باشید .
– نسبت به همکاران خود از خودگذشتگی نشان دهید .
– همواره نگرشی مثبت داشته باشید .
– همواره آماده تغییر باشید .
– دوستانه رفتار کنید و از غیبت پرهیز کنید .
– نگرش خود را تغییر دهید.
– قدردان و سپاسگزار شغلتان باشید.
– از “خود انتقادی” اجتناب کنید.
– نسبت به همکارنتان گذشت داشته باشید.
– به احترام خودتان بایستید (به خودتان احترام بگذارید)
– غیبت و سخن چینی نکنید.
– دوستانه رفتار کنید.
– منتظر تغییر بوده و آماده تغییر باشید.
– اگر از کارتان خسته شده اید و کارتان شما را شاد نمی کندآن را ترک کنید.

لینک کوتاه : https://nasimeqaen.ir/?p=46409

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.