نگاه های نگران به پیچ های تند محور «کرغند-سرایان»

به گزارش نسیم قائن ، مرگ در پیچ های خطرناک جاده روستایی کرغند به سرایان همیشه در کمین است و تاکنون حوادث دلخراش زیادی را برای تردد کنندگان رقم زده است .
اواخر مهرماه سال جاری تصادف فجیع منجر به فوت در مرگبارترین پیچ محور کرغند به سرایان به وقوع پیوست و تکرار این حوادث موضوعی شد تا در گفتگو با مسئولان امر مورد بررسی قرار گیرد.
رییس شورای اسلامی دهستان کرغند در گفتگو با خراسان جنوبی با بیان اینکه حوادث زیادی در ورودی وپیچ های خطرناک مسیر این دهستان اتفاق می افتد بیشترین عامل بروز این تصادفات را مربوط به پایین بودن ضریب دید رانندگان عنوان کرد و گفت: رانندگی در شب در این جاده واقعا خطرناک است چرا که علائم هشدار دهنده کم و میزان روشنایی مسیر به قدری ناچیز است که راننده را با مشکل مواجه می کند.
به گفته «طاهری» از روستای دهشک تا دهستان کرغند ۱۸کیلومتر بیشتر راه نیست ولی این مسافت حداقل ۱۲پیچ خطرناک دارد که با توجه به آمار روزانه بیش از ۳۰۰کامیون بزرگ وبیش از ۲هزار سواری که از سمت قاین ،خضری دشت بیاض ونیم بلوک به سمت بندرعباس، یزد ، اصفهان ،کرمان ، سرایان ، فردوس و… در ترددند و ازاین مسیر می گذرند می طلبد تا برای کاهش حوادث این مسیر چاره ای اندیشیده شود.
۱۳کشته و مصدوم
وی با تقدیر از اداره راه وشهرسازی قاینات برای حذف برخی از پیچ های خطرناک طی سال اخیر گفت: هنوز ۶پیچ خطرناک دیگر به طرف سرایان باقی است که به خاطر نبود دید کافی هرماه باعث بروز تصادفات و حوادث ناگواری می شود.
به گفته وی تنها در سال گذشته بیش از ۱۲مورد کشته و مصدوم در این جاده پرتردد گزارش شد و اواخر مهرماه امسال هم به خاطر دید کم در محدوده پیچ زعفران شاهد کشته شدن جوان ۱۸ساله ای در این جاده بودیم.
وی افزود: با توجه به دل نگرانی های اهالی و تکرار حوادث جاده ای در این مسیر ، تاکنون مکاتبات زیادی با اداره راه وشهرسازی قاینات انجام شده است تا برای رفع نقص پیچ های خطرناک از سمت دهشک به کرغند اقداماتی انجام شود ولی عنوان می کنند اعتبار نیست .
این در حالی است که مرگ همچنان در ورودی کرغند پرسه می زند و روستاییانی که برای کار هر روز مجبورند از این جاده گذر کنند را نگران می کند.
اگر اعتبار برسد
رییس اداره راه وشهرسازی قاینات با بیان اینکه پروژه بهسازی مسیر دهشک به کرغند از سال ۹۱ مطرح وکار آن آغاز شده است تصریح کرد: چون مسیر جاده از داخل روستای دهشک به سمت دیگری تغییر کرده تاکنون تنها ۴کیلومترمسیر اصلاح شده است . به گفته وی با توجه به وقوع برخی حوادث در این جاده ، اصلاح مابقی نقاط حادثه خیز در دست اقدام است و با تخصیص اعتبار برای اصلاح اقدام خواهد شد.
«صادقی»افزود: در دو سال گذشته ۱۷کیلومتر روکش آسفالت گرم مسیر دهشک به کرغند انجام و نیز خط کشی وعلایم هم به روز رسانی شد ولی چون چند سالی است روند تخصیص اعتبارات متوقف شده کار هم انجام نمی شود وچنانچه امسال اعتباری تخصیص یابد کار ادامه پیدا خواهد کرد .
خراسان جنوبی